mandag 26. oktober 2009

Vi har en plan!

Fellesdelen av denne India-turen er over, men vi har ikke helt dratt hvert til vårt ennå. De siste dagene har vi vært ”seks mann alle” i Mumbai. På søndag kom fire til. Men deretter, lørdag 30. oktober, skilles våre veier atter en gang. Da stikker Mathias og jeg på Rajasthan-ferie. Med et lite overtalende knuff fra meg, har vi fiksa hele sulamitten gjennom et reisebyrå. Bestillinger og telefoner i India går supertreigt. I en stor konvolutt får vi dermed flybillett, togbilletter, bil og privatsjåfør i 9 dager, OK+ hotellrom i to uker, noe mat, kamelridning ut i ørkenen med teltovernatting, og neimen klarte vi ikke å klemme inn litt elefantridning i samme slengen. Gikk hele arven med i dette pengesluket? Nei, langt i fra. India er billig. Så hvorfor ikke støtte hardtarbeidende reisebyråer med noen hundrelapper?

Planen ser nå slik ut:
30 okt. Lørdag: Fly til Jaipur, så rett videre til Pushkar for Camel Fair-festivalen, som vi har gledet oss maks til.
1. nov. Pushkar til Udaipur.
3. nov. Udaipur innom Ranakpur til Jodhpur.
4. nov Jophpur til Jaisalmer.
7. nov. Jaisalmer til Jaipur (laang biltur)
9. nov. Jaipur-Varanasi (indernes helligste by, her kommer folk flokkvis for å dø) med tog
12.-13. nov. Varanasi – Delhi med nattog.
Deretter vil vi være en del dager i Delhi og omegn før vi reiser hjem 19. november. Vi har mange planer. Jeg skal blant annet ut til en landsby og følge et ganske stilig solcelleprosjekt, med en utviklings-NGO.
Jeg gleder meg. De neste ukene blir spennende. Så følg med!

Ingen kommentarer: